Monday 10 October 2016

Go Ho the Starry Night

Assalamualaikum
Annyeonghaseyo

malam ni aku akan bercerita tentang webdrama terbaru Yuri snsd. Webdrama ini di tayang di Sohu TV di China. Tetapi baru baru ini SBS kata mereka akan menayang webdrama tu kerana mendapat sambutan hangat di China dengan 10M penonton



Image result for gogh the starry night drama

Go Ho the Starry Night, ini menceritakan seorang gadis 29 tahun bernama Go Ho (Kwon Yuri) dan berkerja sebagai Account Excutive di E:Woo. Moto hidupnya dia tak perlukan lelaki selepas dia di tinggalkan oleh Manager Hwang (Lee Ji Hoon). Di E:Woo dia mempunyai seorang Manager yang sangat tegas dengan dia iaitu Manager Kang (Kim Young Kwang). Manager Kang ni adalah bos pertamanya semasa ia rookie. Go Ho mula berkerja di E:Woo pada 2012 dan Manager Kang adalah managernya dalam Team A sehinggalah dia di pindahkan ke Team B dengan manager baru iaitu Manager Hwang (Ex-Boyfriend).

Image result for gogh the starry night drama

Selain Manager Hwang dan Manager Kang. Section Chief, Oh Jung Min (Shin Ja Hae) seorang kaki perempuan, dan owner syarikat E:Woo juga menyukainya. Sikap Oh Jung Min yang menciumnya semasa di club membuat dia perlahan lahan menyukai juniornya itu. owner E:Woo pula selalu membawanya ke restoran mahal untuk menarik perhatiannya. Go Ho lebih selesa bersama dengan owner E:Woo kerana ia menganggap lelaki itu sebagai ayahnya dan apa yang terjadi dengannya di syarikat akan ia ceritakan pada lelaki itu. 

 Image result for gogh the starry night drama

Manager Hwang datang untuk meraih semula cinta Go Ho dengan merayu kerana telah meninggalkan dahulu di sebabkan oleh keluarganya yang hampir bangkrup (Go Ho tidak mengetahuinya). dia beranggapan selepas ini dia tak akan boleh bahagiakan Go Ho. hubungan mereka bertahan tiga tahun sahaja. 

Image result for gogh the starry night drama


Image result for gogh the starry night drama

Manager Kang pula seorang bos yang tegas. sebenarnya dia terlebih dahulu menyukai Go Ho sejak Go Ho mula masuk berkerja tahun 2012. Penantiannya bertahan selama 4 tahun. Dia selalu membuli Go Ho kerana sikap jealous yang tak boleh ia kawal lebih lebih lagi Manager Hwang adalah bos baru Go Ho. Akhirnya ia memberanikan dirinya untuk meluahkan segalanya pada Go Ho secara perlahan lahan. 

Akhirnya mereka menjadi pasangan yang serasi. Manager Hwang terpaksa terima takdir Go Ho bukan intuknya. Begitu juga dengan Oh Jung Min, Section Chief dan Owner E:Woo...

~ The End ~




No comments:

Post a Comment