Friday 14 October 2016

Bercuti ke Indonesia

Assalamualaikum
Annyeonghaseyo

Hi readers.. lama tak jumpa kan. sebenarnya baru balik dari bercuti panjang #merehatkan otak yang hanpir meletup sebab banyak sangat belajar. 



Malam ni saya akan bercerita tentang percutian selama saya merehatkan otak. Saya, adik lelaki dan bapa saya [ergi bercuti ke Indonesia. Melawat makcik pakcik yang lama kami tak jumpa. ziarah kubur atuk belah bapa, kubur atuk nenek belah mak dan saudara saudara lain. Saya bercuti selama 18 hari bermula 27 mei sehingga la 9 jun. Gembira tak terkata la hidup saya. banyak yang berubah. cousin semua kata saya ni makin cantik. #malu la pula. 

kami menaiki kapal laut yang mengambil masa selama 3 hari 2 malam. sampai di pelabuhan Pare-pare, adik kepada bapa saya sudah menunggu kami. selepas beberapa tahun tinggalkan Indonesia. Banyak perubahan. Sempat juga saya merasa kagum :D. selepas rehat beberapa hari, kami memulakan perjalanan melawat rumah rumah saudara mara. Semua kata aku ni orang putih sebab tinggi. haih ! maklum la. tengok juga la keturunan ku. semua tinggi tinggi. cuma aku ni terlebih tinggi dari mereka. 



*kenangan semasa naik ke suppalabbu. My dad kata, tempat ni adalah tempat dia bermain selepas balik dari sekolah. boleh tahan juga my dad ni. jauh gila dia pergi main. kami kalau pergi main jauh jauh comfirm kena marah.. 

Seterusnya kami ke Desa Manciri pula. Tempat tinggal adik kepada atok belah bapa. Dari apa yang nampak la kan. saya tahu tempat tu tak berkembang dengan maju. Rumah mereka still diperbuat dari buluh buluh. Tapi saya sangat teruja dengan permandangan sawah padinya. Sangat menghijau. 





#Selepas ini kami akan meneruskan perjalanan ke kampung my mom. Desa Cabbeng. Tempat yang saya akan pergi dan tinggal lama jika balik. 

*Tempat yang perlu kami pergi semasa balik kampung. #Goa Mampu. Aku tak akan bosan masuk gua tu berkali kali sebab dia mempunyai sejarah tersendiri. I love it :)
















Welcome to Kota Bone :D













* pengalaman berkaraoke dengan dorang for the first time. Balik jam 2 pagi... Huh ! orang tua di rumah semua call bila mau balik.... memang pengalaman tak terlupakan.... 



 * Last day before flying back to Malaysia. Oh My God.. It;s really sad ....

 * Welcome to Makassar



*At Airport Makassar..... T.T


Aku berharap lepas ni aku berpeluang balik dan bermain dengan mereka lagi biar pun kami semua dah dewasa.... 

-The End-




No comments:

Post a Comment