Tuesday 26 April 2016

Say I Love You Movie Japanese 2014

Annyeonghaseyo
Assalamualaikum



Hi readers.. sejak kebelakangan ni kan, aku dah ketagih dengan movie japan pula. tak tahu kenapa. Dulu time sekolah minat anime. Sekarang minat movie pula. Mmm !!  Ni semua pengaruh bestfriend la ni. Bestfriend rindu kau... Muahh :)) 

Malam ni aku nak tulis tentang satu movie yang baru lepas aku nonton. Say I Love You ni keluar 2014 lalu. Kisah budak sekolah yang jatuh cinta. Tapi tapi tapi.. heronya handsome.. Sota Fukushi :)) Oh My God !! Please !! Jangan la bersaing dengan Sehun.. 

Sebelum nak mula sinopsis.. korang kena kenal dulu siapa pelakon nya... 


Sota Fukushi ( Yamato Kurosawa)


Haruna Kawaguchi (Tachibana Mei)



So jom start mula baca sinopsis... 

Tachibana Mei adalah seorang pelajar yang tak suka bercakap dan tak suka berkawan sebab satu kejadian waktu dia kecil. Kenji pula seorang pelajar yang suka mengacau Mei hingga satu hari dia dah tak tahan, dia terus bagi flying kick tapi sayang yang kena tu Yamato. 

Yamato pula sedaya upaya nak berkawan dengan Mei sehingga dia memberikan nombor telefonnya supaya menghubungi. Mei berkerja sementara selepas sekolah di sebuah kedai roti. Setiap hari akan ada pelajar yang akan membeli rotinya tetapi pelajar itu juga selalu mengikuti pergi mana mana sehingga membuatnya takut dan pada masa itulah dia meminta bantuan daripada Yamato. 


(Scene ni di depan kedai buku waktu Yamato menyelamatkan Mei)

Sejak dari itu, Yamato dan Mei semakin rapat dan mereka pun menjadi pasangan couple. Mei selalu rasa down bila dia berfikir tentang hubungannya dengan Yamato. Yamato adalah seorang pelajar yang popular dan baginya dia tak layak untuk menjadi pasangan lelaki itu. Tapi Yamato tak ingin melepaskan Mei sebab dia sangat menyanyangi gadis itu. Kai kawan baik Yamato semasa kecil berpindah kesekolah mereka dan telah meluahkan perasaannya pada Tachibana Mei tapi di tolak kerana dia tak ingin meninggalkan Yamato. 

Percintaan mereka di uji lagi bila Yamato terima tawaran menjadi model sementara di sebuah syarikat. Kebetulan model wanita di syarikat itu juga menyukai Yamato. Itu membuat Mei jealous dan akhirnya dia meluahkan perasaannya pada Yamato... 

Happy Ending...... :)) 



Pelakon Say I Love You Movie :)) 




No comments:

Post a Comment