Tuesday 1 March 2016

Pengalaman daki Broga Hill

Annyeonghaseyo
Assalamualaikum




Taraaaaa !! Hi readersssss.. Baru baru ni aku dengan beberapa kawan ku yang lain daki Bukit Broga ni. Seriously.. aku memang suka pengalaman baru. kalau boleh aku mau try semua benda di dunia ni tapi bagi aku memang memenatkan walaupun ia masih tahap mudah. aku berapa kali duduk dan minum. Sampai diorang push naik dengan macam macam perkataan. contohnya macam ni.. "boleh tu. ada coke di atas tunggu kau" hahaha :D Lucu bagi aku. tapi mungkin sebab aku peminat coke kan. kami naik dalam pukul 4 lebih dan sampai dalam pukul 5 lebih tapi tu belum lagi. kami rehat dulu sebab seriously aku memang tak larat sudah. Fikir katil dan bantal je waktu tu. Hahaha :X


Ni keadaannya waktu kami almost capai puncak Broga. Permandangannya memang cantik. Indah ciptaan Allah Swt. Dengan angin sepoi sepoi lagi. udara memang nyaman. 

kami sempat juga take a selfie sebagai kenangan.. dah almost sampai puncak, penat ku sudah kurang sikit. tapi waktu diorang kata kena naik lagi. Ya Allah Swt... kau sahaja tahu macam mana perasan. baru mau rehat.. ingatkan tempat yang aku duduk tu puncak sudah. rupa rupanya belum. huh !! kena naik lagi la. tak kan aku mau tinggal sendiri di tempat tu. seram !! Lelaki banyak.. Couple pun banyak.. 





Lepas tu kami lepak, bercerita dekat puncak Broga tu sambil tunggu sunrise. First tu aku ingat tak ramai yang naik. Sekali cerah. Ya Allah !! Banyak nya orang... 




See !! kan dah cakap banyak orang.. 



# aku tak tahu aku acah acah candid atau aku tengah nampak something di langit.. 



matahari baru nak muncul..


The beautiful sky 

The conclusion.. pengalaman yang aku dapat memang terbaik. tapi seriously aku tak nak naik lagi. bukan trauma tapi cukup la sekali. kita try bukit atau gunung lain pula :D

Annyeonng.. Waalaikumsalam.. Byebyebyeeeee 

No comments:

Post a Comment