Friday 12 February 2016

Percutian Anak Sabah

Assalamualaikum :) 
Annyeonghaseyo :)





Hi readers, hari ni aku nak coret tentang percutian kami anak anak sabah baru baru ini sempena cuti tahun baru cina. ia percutian yang megembirakan sekaligus memberikan kami pengalaman yang bermakna terutamanya aku. aku baru sedar yang sesusa-susah keluarga ku, ada yang lagi berdouble susah dari kami. dengan gaji yang tak cukup untuk sebulan bagi aku dengan family yang lebih dari 10 orang. 

tapi anak anak mereka berbakat, dari segi sosial dan akhlak. diorang berbakat dalam semua sukan dan pandai pula tu azan. 

percutian kami selama 4 hari 3 malam, di mana kami bermalam di sebuah dewan dan bergabung dengan surau. perjalanan selama 6 jam tak termasuk berhenti di RNR. sampainya hari pertama, lelaki mendirikan khemah mereka. perempuan pula di dalam surau. hari pertama tu kami rehat sahaja. masuk hari ke dua, kami pergi ke rumah penduduk kampung untuk bancian penduduk (profiling data).






 jam 10 pagi ada aktiviti berwarna bersama budak budak. 



sebab ni la aku kata diorang berbakat. kami just bagi kertas, crayon dan sedikit penmbahan pada lukisan diorang. and terjadi la. sangat cantik kan !! :)

lepas aktiviti berwarna tu. petang tu kami ada pertandingan sukan antara budak- budak. 





walaupun sekejap hujan sekejap panas tapi kami tetap terus kan. rilex !! kami kan kuat :) 

malam tu pula, kami ada pertandingan raja rimba. kumpulan kami menang tempat ke tiga :)) 
#awesomeguys





antara kemeriahan pada malam itu... 

keesokkan paginya kami meneroka hutan. sorry tiada pic untuk itu sebab ini first tym bagi aku. handphone semua dalam beg. tak berani bagi keluar pun. tapi memang seronok. kami berjalan selama 3 jam untuk ulang alik. terbaik kan. seriously aku tak penat langsung. pada malam tu pula kamu ada pertandingan drama yang bertemakan tradisional. and kami mendapat tempat pertama. terbaik kan. tengok siapa ketuanya. "belum mati aku coii"

last day, kami akan makan bersama penduduk kampung sebelum balik ini adalah moment kami bersama sebelum balik..... 




















The End :) Harap harap boleh p sini lagi :))




No comments:

Post a Comment