Monday 25 January 2016

My Bias Kpop

Annyeonghaseyo 
Assalamualaikum
Hi readers, malam ni aku nak story tentang bias ku di dalam dunia Kpop ni. Hehe :) Dulu cuma Snsd Yuri, Exo Sehun dan Exo Luhan. Tapi sekarang aku dah hilang fokus dengan Luhan. Mungkin sebab dia bukan lagi member EXO tapi aku tetap berharap sebagai Exo-L yang Luhan dan kris akan kembali. Tao? Hmm, Ini bukan benci tapi selepas beberapa konflik selepas dia keluar dari EXO aku rasa berkurang minat dah dengan dia sekali gus dah tak follow semua berkaitan dengan dia #jangankecamsaya.



Dulu aku sempat fikir kalau bias ku mungkin tak akan bertambah tapi rasanya ia ny. Hehe :) tak dak la bertambah banyak mana. Dalam tiga ke empat orang juga la. Dah Jom berkenalan dengan mereka. 


SNSD Yuri

Kwon Yuri. Birthday 5 December 1989. Snsd debut 2007 dengan lagu "Into The New World". Member terseksi di antara member Snsd. Fans panggil dia black pearl sebab antara 9 member, dia yang paling coklat ( tak seputih member lain) Position lead dancer dan sub vokalis. Pernah berlakon drama dan movie. Fashion King 2012, No Breathing dan terbaru Local Hero 2016. 


EXO Sehun

Oh Sehun. Lahir 12 April 1994 (seumur dengan aku). Maknae EXO. Debut pada 2012 dengan lagu debut mereka Mama dengan kuasa angin. Position rapper. Member kedua tertinggi setelah EXO Chanyeol. Dia pernah berlakon web drama "EXO Next Door" bersama 11 membernya yang lain. (Kris dan Luhan dah keluar). Bagi aku antara member EXO, Sehun yang paling handsome :))


Got7 JB

Im Jae Bum. Lahir 6 January 1994 (seumur juga). Dia Leader Got7. Position Lead Vokalis. Debut tahun 2014 dengan lagu Girls Girls Girls. JB ni adalah first artis lelaki yang aku minat memakai banyak anting anting dan juga cincin. Tapi satu hal yang aku tak boleh tahan adalah dia punyam senyuman. Matanya langsung hilang bila dia senyum atau ketawa. 


Bangtan Boys (BTS) Jungkook

Jeon Jungkook. Lahir  1 September 1997. Debut 2013. Position Main Vocal, Dancer and Rapper. Dia adalah maknae dalam BTS. Seriously aku betul betul tak sangka umurnya baru 19. huh !! betapa tuanya aku. T.T.... 


Seventeen Joshua

Joshua Hong / Hong Jisoo. Lahir 30 December1995. Asal dari USA. Position sub vokalis dari Vocal Team. Debut Mei 2015 dengan lagu Adore U. 


Seventeen Mingyu

Kim Mingyu. Lahir 6 April 1997. Debut Mei 2015 dengan lagu Adore U. Position Rapper dari Hip Hop Team. 



Seventeen Wonwoo

Jeon Won Woo. Lahir 17 julai 1996. Debut Mei 2015 dengan lagu Adore U. Positionnya sebagai rapper dari hip hop team.


Haaaa !! Ni la semua bias ku. 2 group dari SM Ent, 2 group Pledis Ent, 1 group dari JYP Ent dan 1 group dari Big Hit Ent.. 


No comments:

Post a Comment