Sunday 24 January 2016

Seventeen (kpop)

Annyeonghaseyo
Assalamualaikum
Hi readers, apa khabar? sihat ke? Hehe :) sorry baru muncul. Jangan marah Mr. google :) 
Hari ni aku comeback dengan satu lagi boy group korea. Masih muda. Ada yang patut pergi sekolah lagi umur umur begini tapi rezeki diorang jadi penyanyi kan. Tahniah :) 

Aku mula kenal dan searching tentang diorang waktu aku bosan dan tertekan weekly idol. nampak diorang punya episode. nonton punya nonton. macam menarik la pula. bila member yang ramai. 13 orang. Wooo !! EXO pun kalah. Hehe :) aku nak tulis tentang mereka ni tapi bukan semua. Hanya yang aku minat. Jom la !!

Let me introduce Seventeen :


#Penerangan ku berdasarkan apa yang aku baca :) 

Seventeen adalah group di bawah naungan Pledis Entertaiment. Senior senior Seventeen ni After School, Nuest dan ada lagi beberapa. Mereka debut pada Mei 2015. Seramai 13 orang SCoups (Leader), Hoshi, Vernon, Mingyu (Visual) Seungkwan, Dk, Jun, Woozi, Dino (Maknae), Wonwoo, Joshua, The8 dan Jeunghan. 

Kenapa Seventeen? sebab waktu diorang debut rata rata umur member mereka 17 tahun. Sebab tu kot. #pernah terbaca di salah satu website. 

Now aku akan tulis profile member yang aku minat. Not officially lagi tapi tulis je laaaa....


Nama sebenar: Joshua Hong / Hong Jisoo
Nama stage: Joshua
Birthday: 30 December 1995
Position: Sub Vocal (Vocal Team)
Warganegara: USA

* paling pendiam
*susah betul nak nampak mukanya kalau ada reality show



Nama Sebenar: Kim Mingyu
Nama Stage: Mingyu
Birthday: 6 April 1997
Position: Rapper (Hip Hop Team)
Warganegara: Korea Selatan

*Visual Seventeen
#pada pandangan saya *dia bukan nampak macam umur 19 tahun. Seriously :)) 

Mereka lah bias ku yang paling rookies. Hehe :)) Macam biasa ! Bias tu datang sendiri. :))

Ok la !! Annyeonghaseyo. Assalamualaikum :) 


No comments:

Post a Comment