Sunday 18 October 2015

Lawatan sambil belajar ke Perak

Assalamualaikum
Annyeonghaseyo

Hari ni happy sangat. First tym ikut trip yang memang terbaik dari ladang. Hehehe. 17 & 18 oct 2015 aku dan 41 student yang lain mengikuti lawatan ke perak selama 2 hari 1 malam. Walaupun singkat tapi ia nya memang berbaloi. Pagi sabtu tu aku bangun seawal 2 pagi sebab takut kalau terlajak tidur. 4.30 kami berkumpul di depan dewan biru. 


permandangan seawal 4.30 pagi. Blur sikit :))

permandangan dari dalam bas. 

singgah R&R sekejap untuk breakfast 

permandangan bandar perak :))

Last day. muzium geologi. seriously aku memang takut dengan dinousor tu biar pun dia bukan betul pun. 

Koleksi permata. Cantik kan. aku nak bersinar macam permata permata tu.

yang ni lagi cantik. aku paling suk yang ni.

abang bomba di belakang tu langsung tak nak pose. hish !! tak sporting langsung..

Gua Tempurung. sedih sikit hari ni sebab kami tak bole terokai langsung gua tempurung tu. dia dalam proses renovate. Huh!! dah la ni ja masa yang ada...

btw !! nak tunjuk sikit jam dan cincin tu. cantik kan. seolah olah dah berpunya...

gua tempurung :) 

yang sungai yang mengalir dari bawah gua. sejuk semacam :))

hai pintu masuk....


apa la yang abang ni tengok di dalam tu. tau la pernah tidur semalam dalam rumah begitu. tapi best.. sejuk yang teramat sangat !!

muzium taiping, perak. belakang kami tu patung patung yang mewakili setiap negara. Cantik dan awesome...

galeri arkeologi. :))

perak man. rangka manusia perak yang di tanam dalam keadaan berlipat. 

kami panggil masjid ni masjid emas. cantik !! hanya mampu tangkap gambar dari luar..



peta gua tempurung.. 

kami sesampai nya di muzium pertama. muzium perak...

ni alat alat yang digunakan untuk membesihkan bahan bahan artifak dalam muzium..

nampak tak tengah fokus tu.. hehehe.. 






tu je untuk hari ni. tak berniat nak tulis panjang panjang pun. cuma nak share gambar je. :)) The best ever trip... Thanks lecturer and friends :)

No comments:

Post a Comment