Thursday 12 April 2018

Close Range Love

Assalamualaikum
Annyeonghaseyo

Japan movie review



Kin Kyori Renai / A Short Distance Relationship / Close Range Love
Release October 11, 2014


Tomoshisa Yamashita sebagai Haruka Sakurai


Nana Komatsu sebagai Yuni Kururugi

Sinopsis ringkas

Haruka Sakurai adalah seorang guru sekolah. Manakala Yuni Kururugi adalah seorang pelajar yang pandai tetapi tidak dalam matapelajaran bahasa Inggeris dan jika dia ingin masuk ke universiti yang terkemuka, dia hendaklah menguasai matapelajaran tersebut. Oleh itu, Haruka Sakurai ditugaskan oleh pengetua sekolah untuk memberi kelas tambahan pada gadis itu. 

Awalnya, Yuni Kururugi tidak setuju dengan kelas tambahan tersebut kerana baginya dia tidak perlu menguasai english kerana dia boleh masuk ke universiti yang tidak perlu kelulusan Bahasa Inggeris. Haruka Sakurai sebagai guru ingin gadis itu menguasai matapelajarannya tetap memberikan kelas tambahan pada gadis itu. 

Saat itulah Yuni Kururugi jatuh cinta pada gurunya sendiri. Begitu juga dengan Haruka Sakurai tetapi memandangkan dia seorang guru, dia mestilah membatasi hubungan mereka. Dia berjnji pada Yuni Kururugi akan menikahi gadis itu sebaik sahaja gadis itu tamat sekolah menengah. Tetapi hubungan mereka di ketahui oleh pakcik Yuni Kururugi yang juga seorang guru di sekolah yang sama. Akhirnya hubungan mereka terhenti di tengah jalan sehingga Yuni Kururugi kembali padanya setelah dia tamat sekolah menengah. 

Image result for close range love

Image result for close range love

Related image

Related image

~The End~

Annyeong





No comments:

Post a Comment