Wednesday 11 April 2018

Cheese In The Trap Movie

Assalamulaikum
Annyeonghaseyo

Related image
Hi guys :) *rajin sis update blog lately ni* iya kot sebab wifi office laju yang teramat. Sos sis gunakanlah masa yang ada ni untuk update blog.

Yes! Cheese In The Trap versi movie sudah keluar. For me drama better than movie. Tapi movie pun best juga tapi itu lah kita sudah boleh agak apa yang terjadi sebab movie ni 95% sama dengan drama tapi kurang konflik. Mungkin sebab movie duration nya hanya 1 jam lebih. That's why la kenapa kurang konflik dalam movie ni. 

Sebelum,sis banyak cakap, jom la berkenalan dengan pelakon movie ni dulu. 

Image result for cheese in the trap movie

Park Hee Jin - Yoo Jung
Oh Yeon Seo - Hong Seol
Park Ki Woong - Baek In Ho
Yoo In Young - Baek In Ha

*Hong Seol friend
Sandara Park - Jang Bo Ra
Kim Hyun Jin - Kwon Eun Taek

Sinopsis rigkas

Yoo Jung adalah senior tahun akhit di university yang sama dengan Hong Seol. Awalnya Hong Seol menganggap bahawa Yoo Jung adalah senior yang baik sehinggalah ketika mereka makan malam bersama. Di mana dia melihat satu sis Yoo Jung yang tidak di ketahui oleh orang lain. Selepas dari itu, Yoo Jung adalah mimpi buruk baginya. Dia tidak tahu apa yang terjadi kerana ada masa Yoo Jung akan menganggapnya tidak wujud dan ada kalanya Yoo Jung sangat ramah padanya.

Yoo Jung akhirnya mengajak Hong Seol menjadi pasangannya membuat gadis itu berfikir apa yang sedang senior itu fikirkan. Hong Seol tidak menolak ajakan Yoo Jung dan akhirnya mereka menjadi pasangan kekasih. 

Tetapi pada masa yang sama Baek In Ho juga menaruh perasaan pada Hong Seol dan Baek In Ha yang jealous dengan hubungan Yoo Jung dan Hong Seol. Sebenarnya Yoo Jung, Baek In Ha dan Baek In Ho adalah kawan baik dari kecil semenjak ayah Yoo Jung membawa kedua adik beradik itu ke rumahnya. Hubungan mereka semakin jauh setelah mereka beranjak dewasa dan kesalahfahaman yang terjadi membuat Yoo Jung dan Baek In Ha bermusuhan. 

Yoo Jung sangat peduli dengan pasangannya sehingga apa saja yang berlaku pada Hong Seol, orang yang melakukan itu akan menerima akibatnya. 

*Kalau korang tertarik dengan apa yang akan berlaku seterusnya. Apa kata kalau korang nonton movie ni di Youtube. Jangan risau, subtitle English sudah tersedia.

Ok la. Bye korang :)
See you again
Annyeong







No comments:

Post a Comment