Tuesday 16 January 2018

THE UNIT 2017

Annyeonghaseyo :)
Assalamualaikum :)

Salam tengah malam korang. Lama gila aku tak menuliskan. Actually nit tu ada tapi entah lah. Tiada bahan nak di tulis. So! Aku mencari la bahan yang bagus untuk aku coret di blog ku ni. Nak tau ke? Meh click see more tu :)

Image result for the unit 2017
For those yang tak tahu di atas tu gambar apa. Meh sini mendekat aku bagitau. Gambar tu adalah gambar "The Unit". The Unit ni adalah reality show terbitan KBS. Ia nya bertujuan untuk membantu idol-idol Korea yang kurang popular. Awalnya ramai yang tak setuju sebab itu melanggar syarat. But now The Unit ni dah tayang sampai episode 12.

Ada ramai boy/girl group yang sudah debut yang mencuba nasib di dalam reality show ni. Contohnya Bigstar, Bigflo, Impact, Boys Republic, IM, My Name, MVP, Spica, Good Day, Melody Day, Dalshabet, Bestie, Matilda dan ramai lagi la. Jumlah kesemua idol yang ambil bahagian lebih kurang 60 lelaki dan 60 perempuan. 

Seatakat ni, The Unit dah melalui dua kali penyingkiran. Yang stay dalam The Unit sekarang adalah tempat ke 30 hingga no 1. Akhir dari program ni, KBS akan debutkan 9 idol lelaki dan perempuan selama 7 bulan. Kenapa sekejap? Sebab mereka bukan trainee. Mereka adalah idol. 

Juri The Unit ni adalah Rain, Hwang Chi Yeol, Hyuna, Taemin, San E.

Ok~ tu je setakat ni coretan sis. Entry seterusnya adalah idol yang aku sokong. Korang boleh lawat kalau nak :)

Annyeong~

No comments:

Post a Comment