Tuesday 16 January 2018

IDOL THE UNIT

Annyeonghaseyo :)
Assalamualaikum :)

Hai korang :) Sis back. Now aku nak story sikit siapa yang aku minat and support dalam The Unit tu. Setakat ni ada 6 idol sahaja. Entah la! Bertambah ke tak. Sis tak tahu :)

Ok Meh la kita start..... 

Han Sol

Related image

Ji Han Sol [Han Sol]. Lahir 27 November 1994 (24 Tahun). Berasal dari Seoul, Korea Selatan. Han Sol ni dulu adalah trainee SM Entertaiment tapi keluar. May be dia kecewa belum debut sehingga sekarang padahal trainee yang sama dengan dia dah debut dulu. Sekarang ni dia berada di J.Flo Entertaiment.

*Seriously, SM Entertaiment kehilangan satu bakat. Han Sol ni bagi aku berbakat. Dia adalah 3 in 1. Kenapa?  Sebab dia pandai dance, nyanyi sedap, rap pun boleh. Aku follow The Unit ni pun sebab dia :) Aku start minat dia dari SM Rookies lagi. 


Feeldog

Image result for feeldog the unit

Oh Gwang Suk atau lebih di kenali sebagai Feeldog. Dia ni salah satu member Bigstar yang debut 2012. Lahir 26 Febuary 1992 (26 Tahun). Agensinya adalah Brave Entertaiment. Dia berasal dari Busan, Korea Selatan and posisinya adalah Rap. 


Ki Joong

Image result for ki joong the unit

Kim Ki Joong. Member IM and debut tahun lalu [2017]. Lahir 24 January 2001 (17 Tahun). 

*Aku suka dia seriously dia memang cute. Really love when he smile :) Cute brother.


Han Gyul

Image result for han Gyul the unit

Lee Han Gyul [Han Gyul]. Lahir 7 Disember 1999 (18 Tahun). Dia salah satu member IM sama seperti Ki Joong. Lahir Seoul, Korea Selatan.
*Muka matang tapi umur 18 :D #SisShock
*Minat dia baru je. Sebab selalu tengok dia satu team dengan Han Sol :D


Ji Won

Image result for Yang Ji WOn the unit 

Yang Ji Won atau Ji Won. Lahir 5 April 1988 (30 Tahun). Ji Won adalah ex member Spica. 


Semmi

Image result for semmi the unit

Oh Hee San atau lebih di kenali sebagai Semmi. Semmi adalah member Matilda. Lahir 22 October 1995. 
*Seriously, dia betul-betul berbakat. Kenapa dia tak popular?

***
So! Tu la enam idol yang sis support dalam The Unit. Aku berharap mereka akan debut sebagai Idol KBS. Especially Han Sol :)

Ok~~ That's all from sis malam ni. Thanks guys :D





No comments:

Post a Comment