Saturday 17 December 2016

Ryu Jun Yeol Profile

Assalamualaikum
Annyeonghaseyo

Hari ni aku nak cerita tentang satu actor korea ni. Dia tak la kategori handsome tak juga kategori tak handsome. But bila kita pandang dia, kita akan sedar kita akan jatuh cinta dengan dia. 

Ryu Jun Yeol !! aku tau dia lama suda tapi tak berminat nak ambil tahu secara lebih dalam. So, aku ignore je. Malam tu, roommate ada tanya free ke tidak. jawab je la. free sebab memang tak tahu nak buat apa. Dia suggest la nonton drama ni. First tu memang tolak habis habis sebab dalam drama tu ada Hyeri. Sebenarnya aku tak berapa suka Hyeri tapi bila roommate kata Hyeri dalam drama tu memang berbeza. Try la nonton sekali. Mana la tau best kan. 

Bila dah start nonton tu jatuh cinta pula dengan karakter Jung Hwan (Ryu Jun Yeol). Dia buat semua penonton jatuh cinta dengan karakternya. Dan start itu la Ryu Jun Yeol di kenali ramai. 

Image result for ryu jun yeol


Nama: Ryu Jun Yeol/Ryu Joon Yeol
Lahir: 25 September 1986 
Agensi: CJes Entertaiment

Ryu Jun Yeol mula berlakon pada tahun 2014 dengan berlakon dalam short film dan movie. Dia officially debut 2015. Ryu Jun Yeol debut dalam bidang lakonan pada umur 30 tahun. Selepas drama Reply 1988, dia terima tawaran berlakon movie bersama Ji Soo, Suho Exo dan Kim Hee bertajuk Glory Day / One Way Trip. 

Ini pendapat ku, walaupun umurnya 30 tahun, seriously dia tak nampak macam umur 30 tahun dan masih sesuai berlakon bersama actor actor muda. Contoh dalam One Way Trip, antara empat empat actor, Ryu Jun Yeol adalah yang paling tua tapi seriously dia tak nampak member yang paling tua pun. Sama juga dalam Reply 1988, dia memang tak nampak seperti 30 tahun. 


*betul kan apa yang aku cakap. dia tak nampak seperti umur 30 tahun dalam gambar tu. Seriously, makin jatuh cinta pula. 

Apa yang aku nampak, Ryu Jun Yeol ni seorang yang peramah dan senang bergaul dan seorang yang sangat suka travel. kita boleh nampak dalam instagramnya @Ryusdb. Dia memang berkawan dengan semua orang. 

Sebab dia suka travel la dia boleh bercakap english dan menjadi jurucakap dan translate untuk kawan kawannya dalam Youth Over Flower Africa. Variety show dorang ni ada 7 episode dan meraka pergi ke Namibia, Africa selama 10 hari. Korang boleh nonton di AsianTv bahagian Show. lepas tu korang taip "Youth Over Flowers Africa. Dah ada subtitle pun. 

Related image

*Ryu Jun Yeol, Ahn Jae Hong, Go Kyung Pyo dan Park Bo Gum

Itu je setakat ni, kalau ada apa apa update, aku akan tulis k. Bye :) Love you Ryu Jun Yeol 💖



No comments:

Post a Comment